Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Första Renault-kampanjen från nya byrån

Publicerad: 10 Januari 2008, 12:36

23 nya bilmodeller ska lanseras under de kommande två åren. Första kampanjen från reklambyrån Grey, som är ny samarbetspartner, blir till största delen helt på franska.


Kampanjen kommer att släppas i hela Norden i ett flertal stora tv-kanaler, tidningar, radio och internet. Detta kommer även att backas upp av direktreklam. Kampanjen, på franska, ska lansera Renaults nya bilmodell Laguna.

Fredrik Thors, marknadskommunikationsansvarig inom Renault Nordic, berättar om idén.
– Vi har valt att anspela på vårt franska ursprung genom att använda originalkommunikationen från Frankrike. Dels för att skapa kännedom och dels för att förmedla en positiv känsla för bilen. Vi är helt klara över att det är ganska få som förstår franska här i Sverige och i övriga Norden. Men vi är ändå rätt säkra på att huvudbudskapen når fram.

Kampanjen ska locka nya och gamla kunder att provköra den nya bilen.

Läs även: Renault för Grey – så in i Norden

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.