Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Första uppdraget efter namnbytet

Publicerad: 18 januari 2013, 13:04

Hela Det-gänget

Foto: Pressbild

Koncernen Midroc Europe har för första gången genomfört en gemensam byråupphandling. Det som nyligen bytte namn från Tackolov rodde hem B2B-kontot.


Ämnen i artikeln:

Det

Midroc Europe, som har sitt huvudkontor i Solna,  efterfrågade en byrå som kunde bidra med både strategi, kreation och  produktion i alla sina kanaler. Kreativ höjd, erfarenhet av B2B inom  industri/byggsektorn och kundtidningsproduktion var tre kriterier i  urvalsprocessen.

– Under flera år har vi fokuserat på Midroc-koncernens värdering- och kulturarbete, som förra året följdes upp med ett grundligt varumärkesarbete. Med en gemensam varumärkesplattform har vi nu förutsättningar att öka Midrocs igenkänning, med målet att öka stoltheten internt och bekräfta våra kunders val av leverantör. Vi behöver en bred samarbetspartner som kan hjälpa oss i den ambitionen, säger Marina Vangstad, kommunikationschef på Midroc.

Gunilla Bergh, byråvalskonsult på Engage Marketing var ansvarig för
upphandlingsprocessen.
– Det är inte ofta ett renodlat B2B-företag anlitar byråvalskonsult, något jag har funderat mycket på. Men här har vi lyckats med en väldigt tydlig process, från behovsanalys och genomlysning av marknadsfunktionen till avtalsformulering med vald byrå. Så jag vet att Det och Midroc har de absolut bästa förutsättningar för ett långsiktigt samarbete.

– Det:s sätt att omsätta vår plattform till effektiva och anpassade budskap inspirerade oss och visar på en förmåga att förstå en komplex organisation och skapa tydlig och attraktiv kommunikation utifrån det. Midroc har alla pusselbitar på plats för att kunna bli ett tydligare, mer känt och attraktivt
varumärke. Vi känner att Det har rätt filosofi för att hjälpa oss på resan där vi vill bli våra kunders, partners och medarbetares förstahandsval, säger Marina Vangstad.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Det

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.