Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Försvaret – bäst på lång sikt

Publicerad: 29 November 2012, 15:34

Försvarsmaktens varumärkesarbete imponerar på juryn.

I hård konkurrens vinner Försvarsmakten 100-wattaren i långsiktig varumärkesvård. Byrån bakom är DDB Stockholm.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenDDB StockholmFörsvarsmakten

Sedan värnplikten avskaffades har Försvarsmakten jobbat målmedvetet med att rekrytera rätt folk. Ett arbete tillsammans med DDB som har resulterat i prisbelönt kommunikation och satt bilden av dem som en spännande arbetsgivare.

Nu belönas de med 100 watt i kategorin "långsiktigt".  Juryn skriver:

"Försvarsmakten har med ett konsekvent kommunikationsarbete lyckats förändra bilden av sin verksamhet. Istället för ett dammigt obligatorium ser vi nu en modern organisation med hög status, starkt engagemang och samhällspatos med en viktig roll i både svenska och utländska nödsituationer. Kampanjarbetet har lyckats mycket väl med att förklara varför försvaret behövs. Juryn har sett magnituden i kommunikationsutmaningen och kan konstatera att Försvarsmakten har genomfört en imponerande resa. Vi gratulerar dem till en välförtjänt 100-wattare i kategorin Långsiktigt"  

De belönas också för sitt långisktiga varumärkesarbete:
75 WATT
Com Hem, Com Hem – från irriterande och bortvald till gillad och omtalad, KING
OLW, Fredagsmys, Åkestam Holst  

50 WATT
ATG, För att hästar ger allt, Åkestam Holst
Lantmännen, Lantmännen från jord till bord, Storåkers McCann

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.