Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Försvaret driver med samtiden

Publicerad: 17 januari 2013, 13:14

Utomhus-enheter i Försvarsmaktens kampanj.

Meningslösa samtidsfenomen står i centrum i Försvarsmaktens nya rekryteringskampanj: "Vad håller du på med?". Syftet är att få unga att vilja göra något som gör skillnad på riktigt.


Den nya kampanjen gick upp i måndags. Som vanligt är det DDB Stockholm som ligger bakom idé och utförande. Den retoriska frågan "Vad håller du på med?" är rubriken som ska få mottagarna att reagera. På bilderna ser vi människor som bland annat sorterar sin bokhylla i färgordning eller tar spexiga bilder med mobilen.
– Vi vill utmana mottagaren av kampanjens budskap till att tänka efter vad de gör med sin tid? En tjänstgöring inom Försvarsmakten är en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Allt från att försvara demokratiska rättigheter i krigshärjade länder till att hjälpa nödställda i svenska fjällen, säger Erik Lagersten, Försvarsmaktens informationsdirektör i en kommentar.

Kampanjen kommer att rulla fram till den 10 februari, då rekryteringsfönstret för Försvarsvaktens GMU stänger. Den syns i TV, dagspress, DR, på nätet och utomhus. Mediebyrå är Carat.
– Vad som är viktigt för folk är givetvis upp till var och en, men vi vill i alla fall få människor att reflektera över frågan, säger Erik Lagersten.

Se reklamfilmerna här nedan:

Fredrik Thambert

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.