Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Försvarsmakten igång med fas 2

Publicerad: 12 Mars 2012, 09:48

Försvarsmakten har nu dragit igång sin andra fas för att rekrytera 1 200 personer till hemvärnet och 200 soldater och sjömän.


Ämnen i artikeln:

DDBFörsvarsmaktenCarat

75 personer kommer försvinna i svenska fjällen i år. Vem bryr sig?

Så inleder Försvarsmakten reklamfilmen för den andra fasen för att rekrytera hemvärnsmän.

Denna del är helt förankrad i Försvarsmaktens verklighet och    knyter ihop hela rekryteringskampanjen genom att kommunicera på ett mer    konkret sätt fast med samma fråga: Vem bryr sig, enligt Magnus Tegsved, reklamchef på Försvarsmakten:
– Detta är ett spetsigt   sätt att kommunicera med målgruppen och en utveckling av  Försvarsmaktens  övergripande budskap: Välkommen till vår verklighet,  säger han.

Försvarsmakten har även en ytterligare reklamfilm för fas 2 som går ut på att 250 personer går vilse i svenska skogar i år.

Försvarsmakten drog igång den första fasen av kampanjen Vem bryr sig?  i förra veckan.

Den inledande fasen har genererat drygt 140 000 besök på  kampanjsajten, varav drygt 101 000 unika besök.

DDB och mediebyrån Carat ligger bakom Vem bryr sig?-kampanjerna.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

DDBFörsvarsmaktenCarat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.