Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 mars 2012, 09:48
Försvarsmakten har nu dragit igång sin andra fas för att rekrytera 1 200 personer till hemvärnet och 200 soldater och sjömän.
75 personer kommer försvinna i svenska fjällen i år. Vem bryr sig?
Så inleder Försvarsmakten reklamfilmen för den andra fasen för att rekrytera hemvärnsmän.
Denna del är helt förankrad i Försvarsmaktens verklighet och knyter ihop hela rekryteringskampanjen genom att kommunicera på ett mer konkret sätt fast med samma fråga: Vem bryr sig, enligt Magnus Tegsved, reklamchef på Försvarsmakten:
– Detta är ett spetsigt sätt att kommunicera med målgruppen och en utveckling av Försvarsmaktens övergripande budskap: Välkommen till vår verklighet, säger han.
Försvarsmakten har även en ytterligare reklamfilm för fas 2 som går ut på att 250 personer går vilse i svenska skogar i år.
Försvarsmakten drog igång den första fasen av kampanjen Vem bryr sig? i förra veckan.
Den inledande fasen har genererat drygt 140 000 besök på kampanjsajten, varav drygt 101 000 unika besök.
DDB och mediebyrån Carat ligger bakom Vem bryr sig?-kampanjerna.
Karl-Johan Byttner