Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Försvarsmakten vidareutvecklar "Vi låter Sverige vara i fred"

Publicerad: 5 November 2018, 09:07

Försvarsmakten vidareutvecklar förra årets kampanj och visar scener från svenska vardagen tillsammans med fördjupande bilder från verksamheten.


Ämnen i artikeln:

VoltReklamFörsvarsmakten

Till skillnad från förra året baseras kampanjen på två pararella spår: "vi låter Sverige vara i fred" som visar bilder från Försvarsmaktens dagliga verksamhet, och "så att livet kan fortsätta som vanligt", som visar bilder från den svenska vardagen. I kampanjen ingår förutom utomhustavlor och reklamfilmer ett vidareutvecklande av sidan "ifred".  Kampanjen kommer lanseras på bio, i TV, print, utomhus, utomhusreklam, radio och online.

– Att vardagen fortsätter vara just vardag med dess små och stora glädjeämnen är något vi kan ta för givet i Sverige, och fortsatt ska göra. Men att det ständigt pågår ett arbete för att skydda och försvara den vardagen och alla våra fri- och rättigheter är det få som tänker på, säger Johan Landeström, marknadschef på Försvarsmakten i ett pressmeddelande.

Kampanjen är precis som förra året utformad av reklambyrån Volt. "Vi låter sverige vara i fred, så att livet kan fortsätta som vanligt" är Volts tredje kampanj för Försvarsmakten, och den femte totalt, efter "Vi låter Sverige vara i fred" och den senaste rekryterande kampanjen "Många har många frågor."

– Försvarsmakten upplevs av vissa som en stel och byråkratisk myndighet. Med den här kampanjen vill vi fördjupa och tydliggöra Försvarsmaktens arbete och varför de gör det – för att våra liv ska kunna fortsätta som vanligt. I år har vi tagit ett steg närmare människan i Försvarsmakten, de som kör stridsbåten, eller vinkar in flygplanen för att skapa en starkare emotionell koppling, kommenterar Malin Almqvist, projektledare, Volt.

Arbetsgrupp Försvarsmakten:
Johan Landeström – Marknadschef
Nemo Stjernström – Projektledare
Anders G Jansson – Projektledare

Volt:
Malin Almqvist – Projektledare
Sofia Heinig - Produktionsledare
Henrik Stampe – Strateg
Jörgen Berglund, Molly Rennéus och Johanna Johansson – Art Directors
Daniel Jakobsson, Elisabeth Fischer och Christian Heinig – Copywriters
Cornelia Wangel – Planner
Per Sturesson – Digital production & Motion Design
Simón Jesus Ubeira – Motion Designer
Åsa Stjärnquist – Originalare
Staffan Kjellvestad – Visualizer

Cameralink:

Björn Terring – Fotograf

Maximilian Wallér Zandén – Producent

OS Productions:
Nådde Hansson – Regissör
Jenny Serneholt – Producent

Always Frank:
Mattias Coldén – Byråproducent

PhD:
Eva Samuelsson – Kundansvarig

Ämnen i artikeln:

VoltReklamFörsvarsmakten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.