Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Förtjust – i Ibumetinkvinnan 

Publicerad: 7 mars 2011, 14:22

Resumés reklamreporter Tero Marjamäki tar över Reklambloggen på Resume.se efter Ulrika Fjällborg.


Ämnen i artikeln:

Tero Marjamäki

Tero Marjamäki. Foto: Andreas Elgstrand

En av Teros favoriter – Ibumetinkvinnan.

Ulrika Fjällborg, som tidigare haft Reklambloggen, har tjänstledigt från Resumé för ett jobb på Veckans Affärer.

Nu tas bloggen över av Tero Marjamäki, även han reklamreporter.

Vad kan vi förvänta oss av dig som reklambloggare?
– Det man först och främst får ha i åtanke är att reklambloggen är mina personliga åsikter och tankar kring reklam. Med det i åtanke kan man förvänta sig minst två inlägg per dag, granskande, analyserande, om världens konstigaste språk: reklam.

– Med lika delar humor som kritik hoppas jag kunna bjuda på både ett haha som aha.

Hur tror du att din blogg kommer att skilja sig från Ulrika Fjällborgs?
– Jag vet inte om vi kommer att skilja oss så mycket åt, förutom att vi är två skilda individer med därigenom helt olika uppfattning och åsikter kring reklam. Hon var väldigt duktig med att sätta reklam i ett historiskt perspektiv, det är något jag absolut ska bli bättre på och ta efter.

Vilken reklamblogg läser du helst?
– Handen på hjärtat är det som är riktigt bra, de som också milt sagt inte uppdaterar alltför ofta, vilket gör att man tyvärr missar att logga in hos dem. Utan att peka ut någon specifikt blir det lika delar utländska bloggar som svenska.

Favoritkampanj just nu?

– Är barnsligt förtjust i Canal Digitals kampanjer som rullar på tv nu. En favorit är Yoddeling channel där man vänt på det hela; när alla skriker att man har massvis med kanaler, säger man istället att man har relevanta kanaler, som man faktiskt tittar på. Jag faller för’t.

– En annan favorit är Ibumetinkvinnan – 2011 års iprenman.

LÄS REKLAMBLOGGEN HÄR

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.