Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fortsatt minskning för reklamen i brevlådan

Publicerad: 16 juni 2014, 10:17

Sedan peaken för åtta år sedan har reklamen i brevlådan minskat. En färsk undersökning visar en nedgång under förra året på nära sju procent.


Mängden reklam som delades ut till landets brevlådor har minskat stadigt sedan toppåret 2006. Fjolårets tapp är större än de senaste åren.

Minskningen på nära sju procent framgår av en rapport från myndigheten Trafikanalys. Som förklaring nämns den uppenbara utvecklingen där mer kommunikation sker elektroniskt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.