Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fortum går till Garbergs

Publicerad: 28 februari 2008, 09:57

För bara några månader sedan försökte Fortum mörka en reklambyråpitch. I veckan inleder de ett samarbete med Garbergs värt sju miljoner kronor årligen.


Martin Gumpert på Garbergs har börjat jobba med Fortum. Foto: Björn Elgstrand

Fortum lämnar TBWA/Waters Widgren. Samarbetet bryts efter att nyckelpersoner har lämnat projektgruppen på TBWA och att det sedan skedde ytterligare uttunning av originalidéerna efter byråns samgående med Waters Widgren.

Under hösten konstaterade Fortum att samarbetet med TBWA  och senare TBWA/Waters Widgren inte fungerade längre och bestämde sig för att lämna byrån. Ett hårt slag för TBWA/Waters Widgren som förlorade ett av sina absoluta toppuppdrag.

Nu står det klart att Garbergs tar hem uppdraget. Strategen Martin Gumpert är glad över det nya uppdraget som, efter Telenor, blir ett av byråns största. Uppdraget är värt cirka sju miljoner kronor årligen i byråintäkt, enligt källor till Resumé.

– Målsättningen som vi ska jobba med är att få ett tydligt och positivt laddat Fortum. Vi får glädjen att komma in i ett företag vars arbete kännetecknas av den tydliga strategin att de vill framåt, att de har gjort en uppryckning i fotarbetet och att de är genuint intresserade av kommunikation på mottagarens villkor, säger Martin Gumpert.

Läs mer om Garbergs nya uppdrag i veckans nummer av Resumés papperstidning.

Claes de Faire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.