Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fortum sågar sina tidigare kampanjer

Publicerad: 25 november 2015, 14:35

Är katter ett bra sätt att nå ut för ett energibolag?

Nu sågar Fortum sina tidigare kampanjer – de har inte trängt igenom, enligt energibolaget. Nu görs ett nytt försök – med bland annat katter, signerat TBWA.


"Vad är det som krävs för att tränga igenom meldiebruset?" Den frågan ställer sig Fortum i sin nya kampanj – som alltså bygger på att det är svårt att göra en kampanj för vattenkraft.

I en serie filmer genomför barnprogramledaren Jonas Leksell olika experiment, för att ta reda på vad det är som krävs för att tränga igenom med Fortums budskap.

Han experimenterar med katter, cyklister, vattenflaskor och Instagram.

Kampanjen lanseras i dagarna och kommer att synas i Fortums digitala medier och på en kampanjsajt.

– Det är ett roligt sätt att prata om ett ganska torrt budskap – och ligger helt i linje med vårt övergripande kommunikationskoncept Powering Progression, säger Charlotte Lindevall, varumärkesansvarig på Fortum Sverige, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp

Fortum:
Mattias Kullervik, kampanjansvarig
Charlotte Lindevall, varumärkesansvarig

Team TBWA:
Carl Dalin, AD
Johannes Ivarsson, copywriter
Håkan Engler, Johan Rynell, planning
Sofia Orrheim, produktionsledare
Fanny von Pongracz, Charlotte Habing, formgivning
Cecilia Bauman, projektledare

Produktionsbolag Thelma/Louise:
Jesper Ei Karlsson, regissör
Linda Klerehag, producent
Anders Helgeson, exekutiv producent

PHD är mediebyrå.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.