Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 25 november 2015, 14:35
Är katter ett bra sätt att nå ut för ett energibolag?
Nu sågar Fortum sina tidigare kampanjer – de har inte trängt igenom, enligt energibolaget. Nu görs ett nytt försök – med bland annat katter, signerat TBWA.
"Vad är det som krävs för att tränga igenom meldiebruset?" Den frågan ställer sig Fortum i sin nya kampanj – som alltså bygger på att det är svårt att göra en kampanj för vattenkraft.
I en serie filmer genomför barnprogramledaren Jonas Leksell olika experiment, för att ta reda på vad det är som krävs för att tränga igenom med Fortums budskap.
Han experimenterar med katter, cyklister, vattenflaskor och Instagram.
Kampanjen lanseras i dagarna och kommer att synas i Fortums digitala medier och på en kampanjsajt.
– Det är ett roligt sätt att prata om ett ganska torrt budskap – och ligger helt i linje med vårt övergripande kommunikationskoncept Powering Progression, säger Charlotte Lindevall, varumärkesansvarig på Fortum Sverige, i ett pressmeddelande.
Arbetsgrupp
Fortum:
Mattias Kullervik, kampanjansvarig
Charlotte Lindevall, varumärkesansvarig
Team TBWA:
Carl Dalin, AD
Johannes Ivarsson, copywriter
Håkan Engler, Johan Rynell, planning
Sofia Orrheim, produktionsledare
Fanny von Pongracz, Charlotte Habing, formgivning
Cecilia Bauman, projektledare
Produktionsbolag Thelma/Louise:
Jesper Ei Karlsson, regissör
Linda Klerehag, producent
Anders Helgeson, exekutiv producent
PHD är mediebyrå.