Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 september 2013, 08:36
Revisionsjätten PwC tycker att man alltför ofta förknippas med större internationella företag. PwC vill nu utöka kunskapen om sitt erbjudande till landets småföretagare där budskapet är att låta entreprenörerna fokusera på sin affärsidé. PwC har kopplat in Fortune för ändamålet.
PwC stöttar idag 60 000 små- och medelstora bolag med ekonomitjänster.
Revisionsjätten anser dock att kunskapen om bolagets engagemang är för låg bland småföretagare.
PwC drar nu igång en bred kampanj där tanken är att med “glimten i ögat” visa på vardagssituationer som småföretagare kan identifiera sig med.
– Vi vill med värme visa på hur lätt det kan vara att tappa fokus när distraktionen från administrationen växer sig så stor att man snudd på glömt bort varför man från början startade sitt företag, säger Kristina Svensson, kommunikationsansvarig för små och medelstora företag på PwC i en kommentar.
Kampanjen är framtagen ihop med Fortune och filmerna har producerats av Calboy.
– I lagom mängd hör administration till att driva eget, men de ska inte tillåtas ta över hela drömmen, säger Christian Heinig och Ola von Bahr på Fortune i en kommentar.
PwC passar även på att slå ett slag för sina tjänster till små- och medelstora företag – PwC erbjuder redovisningstjänster till fast pris samt en digital affärsplattform – MyBusiness – för att förenkla vardagen för småföretag, enligt Åsa Lundell, marknadsansvarig för redovisningstjänster.
PwC har 3 800 medarbetare och 130 kontor i Sverige.
Bolaget ingår i det globala nätverket PwC som har 180 000 medarbetare i 158 länder.
Karl-Johan Byttner