Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fortune kopplas in för PwC

Publicerad: 16 september 2013, 08:36

Revisionsjätten PwC tycker att man alltför ofta förknippas med större internationella företag. PwC vill nu utöka kunskapen om sitt erbjudande till landets småföretagare där budskapet är att låta entreprenörerna fokusera på sin affärsidé. PwC har kopplat in Fortune för ändamålet.


Ämnen i artikeln:

PwcFortune

PwC stöttar idag 60 000 små- och medelstora bolag med ekonomitjänster.

Revisionsjätten anser dock att kunskapen om bolagets engagemang är för låg bland småföretagare.

PwC  drar nu igång en bred kampanj där tanken är att med “glimten i ögat”  visa på vardagssituationer som småföretagare kan identifiera sig med.

–  Vi vill med värme visa på hur lätt det kan vara att tappa fokus när  distraktionen från administrationen växer sig så stor att man snudd på  glömt bort varför man från början startade sitt företag, säger Kristina Svensson, kommunikationsansvarig för små och medelstora företag på PwC i en kommentar.

Kampanjen är framtagen ihop med Fortune och filmerna har producerats av Calboy.
– I lagom mängd hör administration till att driva eget, men de ska inte tillåtas ta över hela drömmen, säger Christian Heinig och Ola von Bahr på Fortune i en kommentar.

PwC  passar även på att slå ett slag för sina tjänster till små- och  medelstora företag – PwC erbjuder redovisningstjänster till fast pris  samt en digital affärsplattform – MyBusiness – för att förenkla vardagen  för småföretag, enligt Åsa Lundell, marknadsansvarig för redovisningstjänster.

PwC har 3 800 medarbetare och 130 kontor i Sverige.

Bolaget ingår i det globala nätverket PwC som har 180 000 medarbetare i 158 länder.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

PwcFortune

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.