Reklam
Förvandlade Huddingevilla till utomhusguld
Publicerad: 25 april 2019, 09:19
Sector Alarms överraskande julpynt i form av en jättestor utomhustavla som lös upp julmörkret vinner guldägg i utomhus.
Inför julen tog Åkestam Holst och kunden Sector Alarm fasta på att den mörka vintern är en högtid för inbrottstjuvar och att ett fungerande hemlarm skapar en känsla av trygghet i förvissningen om att ett vakande öga ständigt vilar över hemmet. I juletider bjussade Sector Alarm på julpynt, en masse.
En bortrest familjs villa i Huddinge – fäst vid en kulle i ett Sveriges största villaområden – förvandlades till en gigantisklysande utomhustavla, med påminnelsen om att ett uppkopplat hemlarm gör att man kan koppla av helt när du åker bort.
Nu vinner kampanjen "Out of Home" guldägg i kategorin utomhus med motiveringen:
"Ord och begrepp som fiffigt, helt och rent och mer bra än dåligt har sagts om årets guldägg i kategorin utomhus. En lysande lösning på en kulle i Huddinge som inte behöver skrämma till sig sina kunder. "
Kampanjen vann även ett silver i Månadens Utomhus dec-januari 2019.
Arbetsgrupp
Åkestam Holst
Magnus Jakobsson Creative Director
Art Director Hugo Wallmo
Copywriter Petter Nylind
Projektledare Sara Clewemar
Produktionsledare Camilla Ryttare
Planner Henrik Sjödin
Stream Nordic
Teknisk rådgivning John Müllersdorf
BKRY
Producent Anna Tanser
Motion Designer Nisse Axman
Marketing Specialist Rasmus Hvorslev Billeschou
Digital Marketing Specialist Emelie Larsson
Sector Alarm
Marketing Director Helene Löfgren
Kampanjansvarig/Produktionsledare Linda Karlsson
Group Marketing Director Anna Jonsson
Grafisk Formgivare Mia Maria Wignäs
Silverägg gick till Clear Channel och Prime/Weber Shandwick för kampanjen "The Out of Home Project" samt Volt och Försvarsmakten för "Vi låter Sverige vara i fred"