Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fotografiska begraver dina hemligheter

Publicerad: 31 oktober 2013, 15:53

Skärmdump från kampanjsajten.

Fotografiska låter dig lufta dina hemligheter för att sedan begrava dem för all framtid. Detta genom kampanjen "Bury your secrets" som pågår i samband med Paolo Roversis utställning Secrets.


Ämnen i artikeln:

FotografiskaOrd&Bild

Från 4 oktober till 12 januari pågår utställningen av Paolo Roversis bilder på Fotografiska museet i Stockholm. Nu lanserar de kampanjen buryyoursecrets.se med hjälp av reklambyrån Ord&Bild.

På kampanjsajten kan besökarna dela med sig av de hemligheter som de går och bär på. Dessa kommer sedan att skrivas ut, placeras i en kista och för alltid begravas utanför Paolo Roverses födelseort i Ravenna, Italien.   

Förutom den digitala kampanjen kommer museets besökare att kunna skriva ned sina hemlisar på papper och sätta upp dem på en vägg i ett av rummen.  
– Vi är många som bär på hemligheter av olika slag. För att kunna bli av med en hemlighet behöver du dela den med någon. Det är ofta väldigt skönt att få lätta sitt hjärta och när du väl har gjort det kan hemligheten begravas, säger Per Broman, grundare och kommunikationsansvarig på Fotografiska i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:
Fotografiska:
Per Broman
Ord&bild Reklambyrå:
Projektledare: Peter Jansson Ling Planner: Christian Edwertz Creative director/Art director: Niclas Fors Art Director: Michael Aitman Copywriter: Pernilla Ellström   Produktionsledare: Kathrin Herfurth-Selinder Interactive designer: Mikael Nilsson Webbutvecklare: John Svensson och Stefan Ledin Designer/Front-end Developer: Fredrik Nilsson Formgivare: Helena Hallgren

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

FotografiskaOrd&Bild

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.