Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

FP försvarar ordleken med barn och hundar

Publicerad: 15 Augusti 2014, 12:19

Folkpartiets Facebook-kampanj

Folkpartiet i Malmös Facebook-kampanj "Lär unga hundar sitta" kritiseras för att se ungdomar som hundar. Partiets gruppledare i Malmö Allan Widman försvarar kampanjen. – Det är en lek med ett talesätt, säger han till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Val 2014FacebookFolkpartiet

På Facebook sprids annonser från Folkpartiet i Malmö med budskapet "Lär unga hundar sitta". På Twitter kritiserar flera partiet för att likna ungdomar för hundar och regeringsfientliga sajten Alliansfritt Sverige raljerar över kampanjen som en del av kunskapsskolan.  

Folkpartiets gruppledare i Malmö Allan Widman försvarar kampanjupplägget.  

– Det handlar om skolpolitiken och hur vi ska skapa studiero i den svenska skolan.

Hur har folk reagerat?
–Jag gar hört om några kommentarer som var mindre välvilligt inställda.

Så ni ser inte ungdomar som hundar?
– Jag tror inte någon kan missförstå budskapet. Det är en lek med det välbekanta talesättet om svårigheten att "lära gamla hundar sitta". Det beskriver svårigheterna med att bryta människor invanda mönster. Förstår man det inte, tror jag det är därför att man inte vill förstå det.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Val 2014FacebookFolkpartiet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.