Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Framåt!" – Centerpartiet lanserar sin första valkampanj

Publicerad: 23 Mars 2018, 12:26

Bilden är ett montage.

Framtidstro och Annie Lööf i centrum när Centerpartiet i helgen lanserar sin valkampanj "Framåt!". Kampanjen är framtagen av M&C Saatchi.


Ämnen i artikeln:

Val 2018Annie LööfM&C SaatchiReklamValkampanj

I mitten av januari meddelade Centerpartiet att man i den kommande valkampanjen skulle samarbeta med reklambyrån M&C Saatchi. Partiets kommunikationschef Ola Spännar berättade att man i valrörelsen skulle fokusera på digitala- och sociala medier samt utomhustavlor. Centerpartiet har en valbudget på 70 miljoner kronor varav hälften läggs på medieköp.

Spännare berättade även att man i valkampanjandet skulle försöka dra nytta av partiledaren Annie Lööfs starka förtroendesiffror. När man nu presenterar sin första kampanj "Framåt!" är det tydligt att partiledaren står i centrum.

– Vi blundar inte för samhällsproblem, men vårt fokus är på att lösa dem. Vi står för framtidstro och optimism. När andra sprider oro, vill vi skapa trygghet. När andra tar till främlingsfientlighet, väljer vi medmänsklighet, berättade Michael Arthursson, Centerpartiets partisekreterare när valkampanj presenterades.

Valkampanjen lanseras både digitalt och i print under helgen.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.