Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Framgångsrik kampanj för Diners Club

Publicerad: 5 September 2014, 14:13

Mathias Dahlgren

Byrån DET:s kampanj för Diners Club har fått stort genomslag. Med en Food Truck där Mathias Dahlgren fått tolka street food har man velat positionera Diners Club som "kortet för livsnjutare".


Ämnen i artikeln:

DetRipplerCitat

Mathias Dahlgrens tolkning av street food har skapat långa köer till Diners Clubs Food Truck i Stockholm.

Byrån DET står bakom konceptet för att positionera Diners Club som "kortet för livsnjutare".

- Briefen till byrån var att hitta ett otraditionellt sätt att bygga
varumärket Diners Club och att ge våra medlemmar ett mervärde utöver det
vanliga. Och det har de verkligen lyckats med, säger Maria Dahlquist,
marknadsansvarig på Diners Club, i ett pressmeddelande.

Utöver Stockholm besöker food trucken även Helsingfors, Köpenhamn och Oslo, där de utvalda kockarna Henri Alén (restaurang Muru), Victor Wågman och Samuel Nutter (restaurang Bror), samt Even Ramsvik (Ylajali) tolkar street food i sina hemstäder.

Arbetsgrupp DET:

Kreatörer: Sara Paborn, Mats Wallin

Formgivare: Martina Carlson

Digital AD: Mikael Sonnenberg

Produktionsledare: Marie Arvidsson

Projektledare: Anna Sjöberg

PR: Rippler

Produktion: Citat

Susanna Sköld


Ämnen i artikeln:

DetRipplerCitat

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.