Reklam
Framgångsrik kampanj för Diners Club
Publicerad: 5 september 2014, 14:13
Mathias Dahlgren
Byrån DET:s kampanj för Diners Club har fått stort genomslag. Med en Food Truck där Mathias Dahlgren fått tolka street food har man velat positionera Diners Club som "kortet för livsnjutare".
SS
Susanna Sköld
Mathias Dahlgrens tolkning av street food har skapat långa köer till Diners Clubs Food Truck i Stockholm.
Byrån DET står bakom konceptet för att positionera Diners Club som "kortet för livsnjutare".
- Briefen till byrån var att hitta ett otraditionellt sätt att bygga
varumärket Diners Club och att ge våra medlemmar ett mervärde utöver det
vanliga. Och det har de verkligen lyckats med, säger Maria Dahlquist,
marknadsansvarig på Diners Club, i ett pressmeddelande.
Utöver Stockholm besöker food trucken även Helsingfors, Köpenhamn och Oslo, där de utvalda kockarna Henri Alén (restaurang Muru), Victor Wågman och Samuel Nutter (restaurang Bror), samt Even Ramsvik (Ylajali) tolkar street food i sina hemstäder.
Arbetsgrupp DET:
Kreatörer: Sara Paborn, Mats Wallin
Formgivare: Martina Carlson
Digital AD: Mikael Sonnenberg
Produktionsledare: Marie Arvidsson
Projektledare: Anna Sjöberg
PR: Rippler
Produktion: Citat