Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Framtagna i SvD:s nya tv-labb

Publicerad: 22 Maj 2014, 13:09

Fr v Tomas Augustsson, Patricia Hedelius, Louise Andrén Meiton, Katarina Hugo och Joel Dahlberg.

Foto: Tomas Oneborg.

SvD trappar upp digitalt. I morgon, fredag, är det premiär för SvD Näringslivs webb-tv-program Valsnack. – Det har vuxit fram på ett dynamisk sätt i ett tv-labb där reportrar och fotograf har jobbat tätt ihop, säger SvD Näringslivs chef Maria Rimpi i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

NlivSvDSvD NäringslivMaria Rimpi

SvD:s nye chefredaktör Fredric Karén predikar stenhårt det digitala evangeliet för att rädda tidningen. Att utveckla egna tv-format är högprioriterat.

I morgon föds ett nytt tv-format på nätet – SvD Näringslivs Valsnack, med reportrarna Tomas Augustsson, Patricia Hedelius, Louise Andrén Meiton och Joel Dahlberg som kommenterar partiernas utspel, valfläsk och löften.

De intervjuas av programledaren Katarina Hugo.

– Detta supervalår känns det helt givet att vi fokuserar på valfrågorna. Många av de ämnen som är heta i den politiska debatten, till exempel jobben, pensionerna, försvaret och vinster i välfärden, har en tydlig koppling till våra bevakningsområden, säger SvD Näringslivs chef Maria Rimpi.

Duon som drivit projektet är SvD Näringslivs administraiva redaktionschef Gunvor Frykholm och SvD:s bildredaktör Malin Bonde.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.