Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Från Coca-Cola till vildmarken

Publicerad: 27 September 2012, 08:31

Efter över sex år på Coca-Cola varav de sista tre och ett halvt åren som marknadschef får Anna Rindefjell samma tjänst på Friluftsfrämjandet. Hon är en äventyrare och kände att jobbet var ett bra tillfälle att göra något annat.


Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

I fredags slutade Anna Rindefjell som marknadschef på Coca-Cola efter tre och ett halvt år. Den 1 oktober tillträder hon som marknadschef för Friluftsfrämjandet. En nytilsatt tjänst som hon fick erbjudande om innan sommaren.

– Jag har funnits den här världen i tolv år. Det här jobbet ett bra tillfälle att bidra till något helt annat och för mig personligen att utvecklas vidare. Friluftsliv och äventyr är också en central del av mitt liv, säger Anna Rindefjell till Resumé.

Var du trött på den kommersiella världen?
– Inte alls. Det var mer en möjlighet som dök upp där jag kunde jobba med min personliga hobby. Jag älskar kajakpaddling och bergsbestigning etc. Nu får jag jobba med att lyfta fram friluftslivets kärnvärden.

Det är en nyskapat tjänst där Friluftsfrämjandet vill bli mer aktiva i sin kommunikation. Vad blir ditt uppdrag?
– Det är ett brett varumärkesuppdrag där jag kommer att fokusera på målgrupper, portfölj, pr, digitala/sociala medier, kommunikation och samarbeten. Eftersom det är ny tjänst kommer jag till en början att titta på var vi står idag.

Coca Cola har hittils inte tilsatt någon ny marknadschef. Tillsvidare är läskjättens direktör Mattias Boqvist ansvarig för kommunikationen.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.