Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Från fjorden till mobilen

Publicerad: 10 oktober 2012, 14:36

Skärmdump från kampanjen.

Nu kliver ett gäng norska fiskare in i den digitala världen. Kampanjen som ska göra deras fångst mer populär är skapad av INGO.


Ämnen i artikeln:

Ingo

Det är fem norska fiskare och fiskodlare som har utrustats med varsin smartphone och ett gemensamt Instagramkonto. Med hjälp av dessa förevigar de sin vardag. Syftet är att visa hur det ser ut till när fångsten tas om hand. Det ska i sin tur öka produkternas popularitet här i Sverige.  
– Med detta vill vi visa att någon faktiskt har fått frysa om händerna för att fånga fisken i Norge och få den till fiskdisken i Sverige, säger Line Kjelstrup marknadschef på Norges Sjömatråd, som står bakom kampanjen.  

Det är INGO som har stöttat nuvarande byrån Stenström i arbetet med att ta fram idé och koncept, samt att realisera kampanjen. Kreatörerna Gustav Westman och Magnus Ivansson var själva på plats och lärde upp fiskarna i den mobila bildkonstens värld.  
– De var väl inte helt bekväma med tekniken eller Instagram, men med tanke på resultatet som börjar laddas upp har dom lärt sig fort. Det var en fantastisk resa, kommenterar Gustav Westman.   Bilderna kan beskådas på Norsk fisks Facebooksida och Instagram.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Ingo

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.