Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Från mobiler till polsk vodka – Snake tar steget ut i verkligheten

Publicerad: 25 februari 2016, 14:50

Snake lanserades 1997, nu används det i en kampanj för vodka.

Foto: Pressbild Perfect Fools

I en kampanj för Wyborowas vodka har byrån Perfect fools tagit fram en app där användare kan spela Snake på riktigt.


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsPernod RicardMade by ForestReklam

Grundidén för appen Wybo pathbreaker är att aldrig besöka samma plats två gånger. Genom telefonens GPS-funktion följer appen vägen som användaren tar. Målet är att komma så långt som möjligt på en begränsad yta utan att korsa sina spår. Som Snake IRL ungefär och det legendariska mobilspelet från 90-talet är också en inspiration bakom kampanjen som nu rullas ut.

– Idén för kampanjen tar avstamp i Wyborowas varumärkeslöfte "Dare to explore" som handlar om att våga lämna sin comfort zone och bryta sig loss från invanda rutiner, skiver Philip Arvidsson, AD på Perfect fools i ett mejl.

Samtidigt drar en tävling igång där den som kan ta sig längst vinner en resa till Las Vegas. För att nå ut med sitt budskap har Perfect fools tagit hjälp av influencern Jon Paul Piques och skapat en video där han vandrar runt med appen i Los Angeles.

Wyborowa ägs av Pernod Ricard, samma bolag som producerar Absolut vodka.

Hittills har appen använts i 35 länder.

Produktionsbolag av filmen är Made by forest.

Sanna Wolf-Watz

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.