Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Från slit och släng till hållbarhetspåse

Publicerad: 29 April 2015, 12:52

"The rag bag" vinner Guldägg i direktkategorin

En shoppingpåse kan göra skillnad. DDB Stockholms "The rag bag" för Uniforms for the Dedicated vinner Guldägg i kategorin Direkt.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2015DDB Stockholm

Med The Rag Bag gjorde DDB Stockholm det enklare för konsumenterna att skänka kläder till välgörenhet. När de kom hem sina nyinköpta varor i shoppingpåsen kunde de enkelt genom att vända påsen ut och in göra den till ett paket med förtryckt adress.

Kunden kunde sedan stoppa sina gamla kläder i påsen och skicka dem dit behoven finns. Portot var redan betalt av klädmärket och konsumenten kunde välja att skicka kläderna till UNICEF, Myrorna, Rädda Barnen eller Stockholms Stadsmission. Shoppingpåsen var dessutom gjord i nedbrytningsbart material.

DDB Stockholm såg till att Unioforms for the Dedicated uppmuntrade andra klädmärken i deras hållbarhetsarbete genom att alla kunde få påsarna.


Silveräggen i direktkategorin går till:  

• Markus för kunden Frisk Sport & Fitness med kampanjen "Betongkupong"
• Milk för kunden Göteborgs Auktionsverk med kampanjen "Ett värdefullt vykort"
• Shout med "Den roliga kön" för kunden Liseberg  
• YouMe Agency och Diplomat Communications med kampanjen Doftljuset Skoltoalett för Almega Serviceentreprenörerna.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.