Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Från varumärkesbyggande familj till konvertering – Telenor starkast i Telekom

Publicerad: 18 oktober 2018, 14:04

Linda Wetterborg på Telenor vinner telekomkategorin i Sveriges Bästa Markandschefer.


Ämnen i artikeln:

TelenorReklamSveriges Bästa Marknadschefer 2018

Telenorfamiljen är i dagsläget det mest långlivade kommunikationskonceptet i telekombranschen och har levt vidare efter varumärkets byte från Brindfors till Acne för några år sedan. Som marknadschef har Linda Wetterborg ansvaret för varumärket till försäljning. Under det senaste året har Telenor minskat sina medieinvesteringar kraftigt, i synnerhet i tv.

Ändå så lyfter marknadschefen fram Telenor-familjen som central för att bolagets positiva trend vid sidan av att samgåendet med Bredbandsbolaget börjat betala av sig:– Vi har ett starkt reklamkoncept som håller över tid så vi får ut mycket per investerad reklamkrona. Familjen i reklamen har utvecklats den senaste tiden från karikatyrer till att bli mer personligheter. Sedan när Bredbandsbolaget blev en del av Telenor kunde vi erbjuda en

Vad är viktigast för att behålla den positiva utvecklingen?
– Fortsätta den förändringsresa vi har påbörjat. Sedan gäller det att våga mer som reklamen vi gjorde i samband med valet när vi skojade med partiernas kampanjer. Det gav bra effekt. Vi kommer att fortsätta förändra sättet vi bedriver kampanjer på.

Telenors Linda Wetterborg vinner Sveriges Bästa Marknadschef 2018 med motiveringen:
"Kommunikation behöver inte bara vara lågpris. Årets vinnare kompletterar med mervärde och ökat utbud."

Byråer:
Reklam: Acne
Mediebyrå: Starcom

Övriga nominerade i kategori Telekom:
Vincent Salzedo, Hallon
Lukas Krol, Tele2
Anne Gro Gulla , Telia
Victoria Appelqvist, 3
Johan Littorin, Vimla

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.