Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Från vinst till förlust

Publicerad: 16 augusti 2012, 21:34

Scandvision i Malmö gick från en vinst på 5,3 miljoner till 6,5 miljoner i förlust i fjol.
Sedan dess har produktionsbolaget/kommunikationsbyrån köpts upp av Aktietorgsnoterade Mobile Loyalty, som nu tvingas till en nyemission på 18 miljoner kronor, skriver Sydsvenskan.


Ämnen i artikeln:

Scandvision

Sydsvenskan skriver att det kraftigt försämrade resultatet för Scandvision AB beror på en kombination av  minskade intäkter och ökade kostnader under 2011.

– Det var ett ganska tufft år för marknaden som helhet och vi gjorde dessutom en  del förändringar internt, säger Nicklas Gerhardsson, koncernchef för den  nya ägaren Mobile Loyalty som tvingas till en nyemission på 18 miljoner kronor.

Nicklas Gerhardsson tror dock på en vändning till det positiva för Scandvision.

Det är Mobile Loyaltys andra emission på bara några månader. Pengarna ska inte gå till Scandvision utan till finansiering av den utbyggda sälj- och marknadsorganisation för  Mobile Loyaltys mobila annonstjänster.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Scandvision

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.