Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fransman ska sälja bingo till tjejer

Publicerad: 9 juni 2009, 14:01

Bingosajten för tjejer, Maria Bingo, släpper två nya filmer för att introducera två nya spel på sajten. Bakom konceptet står reklambyrån Berntzon Bylund.


Ämnen i artikeln:

Berntzon Bylund

Tidigare i år valde Maria Bingo, som sedan december 2007 ägs av Unibet, reklambyrån Berntzon Bylund till ny samarbetspartner. I mars släpptes första filmen i det nya nordiska kommunikationskonceptet.
Filmen, med titeln ”Bingo”, introducerade ett kontor bestående av enbart män som jobbade med bingosajten Maria.

Enligt Joachim Berntzon, projektledare på Berntzon Bylund, var målet att attrahera målgruppen, kvinnor i åldern 20-60, med hjälp av humor och värme.

– Vi kom in tidigt när Maria Bingo började fundera över sitt reklamkoncept och hur det skulle utvecklas. Tidigare har de kört ganska hårt på erbjudanden, vi ville istället ta en starkare position med något mer konceptuellt.

Det nya konceptet landade i en sajt som drivs att ett gäng lite mjuka och söta killar som gör allt för att sajten ska vara så bra som möjligt för de tjejer som spelar på den.

– Tjejer spelar på nätet i högre utsträckning för att det är en social pryl och killar spelar mer för spelandet skull. Hela Maria sajten är en sorts community. Här kan man både chatta och lägga upp bilder. Det är ett reklamkoncept som har en mjukare attityd.

Nu släpps film nummer två och tre. Båda två introducerar nya saker på sajten, poker samt casino. Alla tre filmerna spelades in i mars.

Vad blir nästa steg?

– Det får vi se. Nu ska det här sätta sig först. Om det blir en fortsättning med samma figurer eller något helt nytt är inte bestämt. Planen var att göra tre filmer med det här upplägget och det har vi gjort nu. Visar det sig fungera väldigt bra kanske vi gör mer på det senare, säger Joachim Berntzon.

Filmerna visas i svensk, norsk och dansk tv.

Maria Bingo

Kund: Joachim Molin och Daniel Carlman Maria Bingo/Unibet

Reklambyrå: Berntzon Bylund
Hans Bylund, CD
Johan Gustafsson, AD
Christian Heiner Beckett, Copy
Erik Olsson, form & design
Åsa Edgren, produktionsledare
Joachim Berntzon, projektledare

Leila Falkenberg, byråproducent

Produktionsbolag ACNE

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Berntzon Bylund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.