Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"Freddie gillar äventyrar-looken"

Publicerad: 15 april 2008, 11:00

Titta, Fredrik Ljungberg i en ny kampanj. Med kläderna på den här gången. I Pepsi-reklamen dyker ”Freddie” upp – som Indiana Jones.


Fredrik Ljungberg som Indiana Jones i nya Pepsi-reklamen. Foto: Pepsi.

Från kalsonger till läsk.

Fredrik Ljungberg har nappat på ett nytt reklamuppdrag – den här gången för Pepsi. Freddie har skrivit ett lukrativt treårskontrakt med läskjätten och har huvudrollen i den nya reklamkampanjen för den svenska marknaden.

Kampanjen, som kommer att pågå till och med slutet av augusti, kommer att synas i tv, i utomhusreklam och på nätet.

I reklamfilmen figurerar Ljungberg tillsammans med andra stjärnor som David Beckham, Thierry Henry och Ronaldinho. Och Ljungberg kommer även att pryda Pepsi-flaskornas etiketter i fyra olika skepnader: fotbollsproffset i England, den svenske kaptenen, modeikonen – och Fredrik ”Indiana Jones” Ljungberg.

– Vi frågade konsumenterna i vilka rollar de ville se Fredrik och de ville se honom som en äventyrare. Han tyckte nog det var lite underligt till en början men han gillade det och det blev riktigt bra, säger Jeff Jacket, marknadschef för Pepsi i Sverige.

Enligt Jeff Jacket är Fredrik Ljungberg ett perfekt ansikte utåt för att göra Pepsi mer synligt på den svenska marknaden.

– Fredrik är inte bara fotbollsstjärna utan också en modeikon och han passar vårt varumärke ypperligt.

Fredrik Ljungberg själv verkar nöjd.

–Det känns roligt att inleda ett flerårigt samarbete med Pepsi. För mig är det viktigt att arbeta med varumärken jag själv gillar och kan stå för, därför passar denna möjlighet mig bra. Jag är och har alltid varit en Pepsidrickare, men framförallt tycker jag att det är roligt att Pepsi har en så lång historia med fotboll. Det är ett oerhört starkt varumärke och jag ser verkligen fram emot att göra den här kampanjen, säger han i ett pressmeddelande.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.