Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fredrik Hildebrand: Hoppas boomers och soldyrkande stekare lyssnar på Folkhälsomyndigheten

Publicerad: 4 Maj 2020, 13:07

Fredrik Hildebrand, Brand & Communications Director på Creuna, har kört virutell trenddragning inför 1200 personer, längtar till Öland och tror att branschen kommer at vara betydligt mindre på andra sidan corona.


Ämnen i artikeln:

CreunaCoronaviruset

Hur har du upplevt de här veckorna?
Lätt surrealistiskt, det är gas och broms på många plan. Det känns också spännande att inse hur adaptiva och flexibla vi är. Att gå från fullsatta kontorslandskap ena veckan till AW med Teams och Snapcamera nästa vecka är ju en häftig omställning som ändå känns helt normal nu mitt i allt onormalt. Min kollega Natasha och jag har dessutom kört trenddragningar från SXSW för ungefär 1200 personer utan att se eller träffa dem eller ens varit i Austin på grund av att det blev inställt och det gick ändå fantastiskt bra.

Vad har den här tiden väckt för tankar om din yrkesroll och branschen?
Att den här omställningen på många sätt ökat min och vår effektivitet. Samtidigt som jag saknar alla fysiska och sociala interaktioner. Allt blir mer på riktigt och mer empatiskt. Och det är rörande att se företag med stor själ ställa om för att hjälpa till i stället för att gnälla. Att jobba i det digitala är ju mitt normala så det känns ju som vanligt, med ständiga tester av nya plattformar och tekniska lösningar.

Hur tror du att vår bransch kommer att vara förändrad när vi befinner oss på andra sidan, när marknaden är stabiliserad och när osäkerheten delvis har skingrats?
Definitivt fler videomöten och högre acceptans till distansarbete. Mer fokus på kundupplevelser och smarta tjänster. Jag hoppas och tror på bättre partnerskap med kunder och ett större förtroende för varandra efter att vi ridit ut den här krisen tillsammans. Och att det leder till bättre lösningar. Tyvärr tror jag det kommer vara en mindre bransch än tidigare men allt kommer lösa sig, allt kommer bli bra.

Vilka förändringar/händelseutveckling hoppas du på?
Jag hoppas att boomers och äldre förstår att de ska lyssna på FHM. Jag hoppas att stekare och soldyrkare på uteserveringar förstår att de ska lyssna på FHM. Jag hoppas att det visar sig att den svenska modellen är den modellen som funkat och funkar bäst.


En kampanj/marknadsföring, egen eller andras, som du inspireras av just nu
Just nu känns ju nästan allt otroligt generiskt. Men precis som alla andra gillade jag 1177:s påskannons, enkel, charmig, tydlig, humoristisk och empatisk. Bra där Familjen.



Populärkultur som har betytt mycket för dig i ditt liv och din karriär
Jag hade perfekt timing och gick ut Berghs precis mitt emellan IT-kraschen och 9/11. Och jag kommer fortfarande ihåg när jag gick på Moulin Rouge på biograf Saga mitt på dagen mellan två mappvisningar och kom ut på soliga Kungsgatan och alla färger var Baz Luhrmann-förstärkta ett ögonblick innan det blev stockholmskt blekt igen. Det var nog så nära jag kommit LSD. Serier är ju ständigt påverkande och inspirerande. Mad Men när den kom och gick. Sopranos likaså. Längtar efter nya Succession och skulle vilja upptäcka Game of Thrones igen. Sen längtar jag efter Giacometti-rummet på Louisiana.

En plats som betyder mycket för dig som du längtar till just nu
Innan covid-19 hade jag kanske svarat Tokyo eller New York, men nu är det i stället mitt sommarhus på Öland. Det har tidigare känts väldigt lättillgängligt och skönt att ha, men nu har jag inte kunnat åka dit på länge. Det lilla har blivit det nya stora

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

CreunaCoronaviruset

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.