Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fredrik Thors lämnar Renault

Publicerad: 5 november 2013, 10:11

Fredrik Thors.

Fredrik Thors, nordisk marknadskommunikationschef, lämnar Renault Nordic efter sex och ett halvt år i bolaget. – I och med en omorganisation har jag valt att inte följa med och i stället kommer jag söka mig utanför Renault, säger han i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

Renault

Fredrik Thors berättar att han varit med och skrivit processer och  arbetsbeskrivningar för den nya organisationen.

– Och när nu detta är klart  så kommer jag att lämna.

Fredrik Thors har varit med och byggt upp hela marknadskommunikationsavdelningen på Renault Nordic sedan starten 2007.

– När jag kom hade vi bara ett vitt papper och en stadigt  vikande försäljning.  De första åren var väldigt tuffa innan vi fick  allt att rulla på ett effektivt sätt.  Samtidigt som vi skulle bygga upp  hela vår egna nordiska organisation samt en organisation och processer  med nordiska byråer så var det klara direktiv om att försäljningen måste  öka snabbt.  Idag har vi en mycket positiv försäljningstrend och där  attityden till varumärket stadigt blivit mer och mer positivt.

– Vi har de  senaste året  tillsammans med våra byråer TBWA och OMD byggt en  varumärkes strategi som vi nu börjar se resultat av.  Idag köper man en  Renault därför att man vill och inte bara därför att man kan ppå grund av en bra  deal.

Fredrik Thors menar att det nu är ett bra läge att gå vidare.

– Jag har inget nytt klart just nu som jag kan berätta om.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Renault

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.