Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fri surf för Teliakunder – så länge du är schysst i sociala medier

Publicerad: 18 april 2016, 06:46

Nu lovar Telia sina kunder fri surf i sociala medier, med endast ett krav på användaren: man måste lova att vara schysst.


Ämnen i artikeln:

TeliaEhrenstråhle DDBNäthat

Telia är den första operatören i Sverige som erbjuder det här för sina kunder, och det är i apparna Instagram, Facebook, Messenger, Whatsapp, Twitter och Kik man surfar fritt. Det här gör de för att motverka näthat.

– Från och med idag kan våra kunder surfa hur mycket och hur ofta de vill på de här sociala medietjänsterna utan att surfmängden påverkas – om man lovar att vara schysst. Det finns tyvärr en baksida med sociala medier med mobbning och hot och det vill vi uppmärksamma genom att ta ansvar och tydlig ställning i de här frågorna. Därför samarbetar vi med Friends bland annat genom vår kampanj#hatahat för ett mer kärleksfullt internet, säger Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär, i ett uttalande.

Erbjudandet gäller nuvarande eller blivande kunder med abonnemangen Telia Dela eller Telia Komplett. I en reklamfilm tar även Molly Sandén och Magnus Carlson ställning till näthat och stämmer upp i en svensk version av Razzy Baileys låt "I hate hate". Det är byrån Ehrenstråhle DDB som ligger bakom produktionen, och även de betonar hur viktigt det är att motarbeta näthat.

– Det är viktigt för företag att stå för något mer. Och det känns inspirerande att Telia vill lyfta fram den här frågan. Ibland är det skönt att företag sätter ner foten och säger att det här är inte ok, säger duon Fredrik Lund och Linus Östholm på Ehrenstråhle DDB, i ett uttalande.

Se reklamfilmen längre ner i artikeln.

Arbetsgrupp:
Arbetsgrupp Ehrenstråhle DDB: Anna Lennström/Projektledare, Fredrik Lund/Kreatör, Linus Östholm/Kreatör, Åsa Ehlin/Produktionsledning, Linda Engström/Original, Mattias Bengtsson/Byråproducent.
Uppdragsgivare Telia: Lars ”Laxen” Axelsson/Marknadsdirektör, Jan
Holmberg/Marknadschef Konsument, Isabel Lechte/Projektledare Varumärke
Mediebyrå: MEC
Social Mediabyrå: For Sure
Produktionsbolag: Camp David
PR-byrå: Ebba Lindqvist PR
Musik: Sony Music
Fotograf: Marcus Palmqvist/Adamsky

Louise Lindberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.