Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Friade i reklampausen – här är svaret

Publicerad: 24 mars 2011, 09:15

I fredags friade Clabbe Olsson till sin Sara Lindén i reklampausen på Let’s Dance som en del i en reklamkampanj för Triss. Här är hennes svar.


Ämnen i artikeln:

Triss

Clabbe Olsson och Sara Lindén.

Frieriet var en del av spelbolaget Triss kampanj ”Plötsligt händer det” och visades bara en gång, under reklampausen i Let’s Dance förra fredagen.

– Genom att använda oss av verkliga personers överraskningar vill vi på  ett roligt sätt levandegöra konceptet ”plötsligt händer det”. På så sätt  visar vi att det plötsliga händer ofta och varje dag ute i det verkliga  livet, säger Jonas Devallius, kommunikationsansvarig för Triss på  Svenska Spel, i ett pressmeddelande.

Svaret på Clabbes frieri kommer att visas på fredag, i Let's Dance reklampaus.

– Det har blivit sådan uppståndelse efter det hela att det är helt galet, men det är bara roligt, säger Clabbe Olsson till Aftonbladet.

Även två andra filmer kommer att presenteras under kampanjen. Den ena som skildrar Fanny som efterlyser "Svarte Petter" som hon träffade på juldagen i fjol, den andra filmen handlar om bandet Turbo Jam som hoppas få sitt stora genombrott tack vare reklamen.

Bakom kampanjen är reklambyrån Forsman & Bodenfors, pr-byrå är Domingo pr och mediebyrå är Carat. Acne är produktionsbolag.

– Reklamen blir en budbärare för människors överraskningar direkt till mottagarna hemma i TV-soffan samtidigt som det stärker Triss löfte. ”Plötsligt händer det” har blivit på riktigt, säger Patrik Danroth, produktionsledare på Forsman & Bodenfors, i ett pressmeddelande.

Så här blev svaret:

Clabbes frieri:

</div><hr /><h3>Arbetsgrupp Forsman &amp; Bodenfors: </h3><p><b>Patrik Danroth</b>, produktionsledare.<br /><b>Peter Gaudiano</b>, webbproducent.<br /><b>Magnus Kennhed</b>, byråproducent.<br /><b>Axel Söderlund</b>, formgivare.<br /><b>Marcus Hägglöf</b>, copywriter.<br /><b>Martin Ringqvist</b>, copywriter.<br /><b>Johan Eghammer</b>, ad.<br /><b>Leif Sorte</b>, kundansvarig.<br /><b>Andreas Engstrand</b>, projektledare.</p><hr />

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Triss

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.