Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Friggs söker ny byrå

Publicerad: 17 December 2010, 08:30

Den nationella hälsokedjan Friggs söker ny byrå, erfar Resumé. I februari 2009 valdes Family Business som ­huvudbyrå, ett samarbete som resulterade i en ny designplattform och ett antal projekt, men samarbetet är nu uppsagt.


Ämnen i artikeln:

Family Business

truetrue2020-12-10T09:26

Vitamino Beauty heter Friggs vitaminvatten – Vitamin Well konkurrentens. Nu är bråket om namn­snyltning i full gång.

Friggs har på ­senare tid mest varit i rampljuset för sitt uppmärksammade bråk om vitaminvattnet Vitamino Beauty med konkurrenten Vitamin Well. Ett infekterat bråk som har lett till en stämningsansökan där Vitamin Well menar att Friggs har namnsnyltat.

I början av 2009 valdes Family Business som ny huvudbyrå. Då sade marknadschef
Catharina Setterwall att valet föll på Family Business tack vare deras arbete med specialförpackningar till Absolut vodka. En annan viktig styrka var cd John Lagerkvist, som enligt Catharina Setterwall är ”väldigt duktig på snabbrörliga konsumentvaror”.

Men nu är alltså samarbetet avbrutet.
– Vi gjorde en del projekt och en designplattform för dem, men sedan blev det inget­ mer, säger John Lagerkvist till Resumé.
– Vi upplevde väl det hela som att det hände en massa saker på Friggs, vilket gjorde det svårt för dem att ha en fast byråpartner.

När ni fick Friggs som kund, rankade ni det som ett av era tre större uppdrag, hur påverkar detta er?
– Det kanske var ett av våra större uppdrag då, men sedan föll inte uppdraget ut exakt som vi trodde. Och vi har i dag också betydligt större kunder, som bland annat ­Absolut vodka.

Resumé har sökt ansvariga på Friggs för en kommentar.

Friggs

Friggs har gjort sig marknads­ledande inom segmenten för riskakor, örtteer, röda och gröna teer, vitaminer, naturläkemedel och kosttillskott.
Friggs hade enligt senaste årsredovisningen 21 anställda. Omsättningen 2009 var 288 301 000 kronor. Resultatet blev 18 586 000.

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Family Business

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.