Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 november 2012, 10:16
Svenska Friidrottsförbundet har gjort klart med en ny marknadschef. Jan Larsson hämtas från Svenska Fotbollförbundet där han har arbetat som marknadschef i tio år. Tjänsten är ny och han tillträder under första kvartalet 2013.
Ämnen i artikeln:
Svenska FotbollförbundetJan Larsson har sedan 1999 jobbat på Svenska Fotbollförbundet. Först med fokus på elit- och varumärkesfrågor, medan han de senaste tio åren har han varit fotbollsförbundets marknadschef.
Han har också haft en radd olika uppdrag i näringslivet inom försäljning och marknadsföring.
– Det blir ett nytt spännande uppdrag att jobba inom friidrotten som jag verkligen ser fram emot, säger Jan Larsson.
Den nya tjänstens huvuduppdrag blir att arbeta med nya samarbetspartners till Svensk Friidrott.
– Det känns väldigt bra att kunna rekrytera en sådan erfaren kraft för de framtida utmaningar som Svensk Friidrott står inför, säger Tomas Riste, ordförande i Svensk Friidrott.
Evenemangschef Stephan Hammar kommer tack vare detta att kunna fokusera än mer på event och varumärkena Finnkampen, Friidrotts-SM och Folksam Grand Prix.
Ämnen i artikeln:
Svenska Fotbollförbundet