Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 Maj 2013, 08:08
Subway kickar igång sin sommarkampanj, signerad Momentum i Göteborg. I fokus står två av Sveriges främsta friidrottsstjärnor Moa Hjelmer, sprinter och Michel Tornéus, längdhoppare som sedan 2013 tecknade sponsoravtal med Subway.
Filmerna med Moa Hjelmer och Michel Tornéus börjar sändas i tv nästa vecka. De är är en del av den landstäckande, integrerade kampanjen "Train Hard, eat fresh", som bland annat består av utomhusannonsering, print och webbaktivering.
– Moa och Michel är två målmedvetna och fokuserade unga atleter. De sätter höga mål och vet att de måste gå sin egen väg för att nå dem", säger Tommi Lindholm, art director på Momentum och fortsätter:
– I den här kampanjen fokuserar vi på just det. Valet att gå sin egen väg, valet att forma sin egen måltid på Subway.