Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Frimärken säljs alternativt

Publicerad: 24 september 2008, 14:57

Posten lanserar nya frimärken med seriefigursmotiv. Ett ovanligt val, som ledde till ovanlig marknadsföring. Först ut är gerillareklam från Miami.


Posten ger ut åtta frimärken med seriemotiv i samband med Bok- och biblioteksmässan i Göteborg, som drar i gång den 25 september. Kampanjen för frimärkena har redan börjat. I går i Göteborgs-Posten, i dag på postlådor över hela Göteborg.

– Gerilla är en kanal som vi vanligtvis inte använder för Posten. Seriefrimärken tillhör inte de vanliga motiven, så vi tyckte att det var ett bra tillfälle att testa en annorlunda marknadsföringskanal också, säger Nathalie Schilling, pressansvarig på Posten.

Nathalie Schilling

Bakom kampanjen står Miami Guerilla Agency i Göteborg.

Också annonsen i G-P har ett ovanligt format.
– Miami lyckades få annonsplats i G-P intill deras seriesida och annonsen gjordes i form av en seriestrip. Arne Anka och Hälge är med i serien, säger Nathalie Schilling.

Kampanjen går denna vecka i Göteborg, nästa vecka går den vidare till Stockholm och Malmö. Även där kommer gerilla att vara främsta metoden.

De seriefigurer som blir frimärken är Arne Anka, Assar, Ensamma mamman, Hemmingsson, Hälge, Rocky, Socker-Conny och Svensk Manga.

Per Torberger

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.