Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 15 oktober 2012, 09:35
I sin nya kampanj öppnar Friskis & Svettis Stockholm upp alla sina anläggningar i Stockholm under temat "Träningens dag".
Kampanjen ingår i föreningens övergripande projekt "Tillsammans mot världens friskaste stad" som syftar till att göra Stockholm till en friskare stad. Målet är att få 50 000 fler stockholmare i rörelse under de närmsta åren.
– Vi vill med glimten i ögat få folk att gilla F&S Stockholm initiativ med Träningens dag. Alla ska känna sig välkomna och vi hoppas att pannbandet och kampanjen i sin helhet bidrar till det, säger Louise Wallgren, produktionsledare på Volt.
För att få som många som möjligt att röra på sig på Träningens dag den 20/10 använder Friskis & Svettis Stockholm sina befintliga medlemmar som främsta ambassadörer. Alla medlemmar som tar med en vän får en extra träningsmånad som tack.
Utöver den interna satsningen mot medlemmar går kampanjen även externt mot företag, allmänhet och samarbetspartners som Apoteket, Hemköp och 1,6 milj klubben.
Linus Fremin