Reklam
Friskis&Svettis letar byrå
Publicerad: 19 juni 2013, 10:51
Friskis&Svettis generalsekreterare Peter Wigert är på byråjakt
Foto: Alvreten
För första gången sedan starten för 35 år sedan är Friskis&Svettis på jakt efter en byrå.
Ämnen i artikeln:
Friskis & SvettisKB
Krister Berntsson
För första gången letar nu Friskis&Svettis Riks efter en byrå som kan ta hand om hela kommunikationen. Tidigare har de olika ideella föreningarna, ensamma eller på regionnivå använt olika byråer, något de ska fortsätta med. Men nu vill man också skapa en gemensam kommunikation för föreningarna.
– Det är inte fråga om någon regelrätt pitch, säger Friskis&Svettis generalsekreterare Peter Wigert. Men vi är ute och träffar olika byråer för att se om idéer och personkemi klaffar.
Friskis&Svettis är organiserat med en riksorganisation och 161 lokala ideella föreningar, varar 111 i Sverige. Varje lokal förening är mer eller mindre självstyrande.
– Men kommunikationen är ändå förvånansvärt ospretig, säger Peter Wigert. Vi jobbar ju alla efter samma mål.
Totalt har Friskis&Svettis 552 000 medlemmar som alla betalar medlemsavgifter och träningsavgifter, så det är inte fråga om något litet uppdrag.
– Om vi nu kommer fram till något så ser vi framför oss en ganska stor byrå, säger Peter Wigert. Någon som kan ta hand om kommunikationen på många plan och i många kanaler.