Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 10 december 2013, 07:27
Åkestam Holst gick vinnande ur striden om Friskis & Svettis nationella reklamuppdrag.
Upphandlingen är historisk på så sätt att Friskis & Svettis för första gången tar in en byrå på riksnivå.
– Åkestam Holst är rätt samarbetspartner för oss när vi nu för första gången kommer att berätta om Friskis & Svettis i nationella kampanjer. För Friskis & Svettis är både byråns kompetens och de människor som vi mött viktiga faktorer, där delade värderingar är avgörande, säger Friskis & Svettis generalsekreterare Peter Wigert i en kommentar.
– Friskis & Svettis har bättre förutsättningar än kanske någon annan aktör att fortsätta bidra till människors välbefinnande genom att få fler att börja träna och färre att sluta, säger Cecilia Bauman på Åkestam Holst.
Magnus Helander