Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Friskis&Svettis vill bryta träningsnormen i ny kampanj

Publicerad: 5 september 2014, 07:49

Pressbild

Friskis&Svettis kampanj "Lust har ingen gräns" är det första resultatet av samarbetet med Åkestam Holst. Med kampanjen vill Friskis&Svettis bryta normen för vad som räknas som att vara vältränad. – Vi vill vara en motpol i debatten, säger Peter Wigert, generalsekreterare F&S, till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstFriskis & Svettis

Med kampanjen "Lust har ingen gräns" vill Friskis&Svettis uppmuntra människors träningslust och visa att träning är för alla - oavsett ålder, storlek, kön eller träningsvana.

– Vi vill bryta normen för vad som räknas som att vara vältränad. Träning ska handla om lust och inget annat. Vi hoppas kunna vara en motpol i debatten och visa att träning är för alla, säger Peter Wigert, generalsekreterare på Friskis&Svettis, till Resumé.

Den rikstäckande kampanjen är det första resultatet av Friskis&Svettis samarbete med Åkestam Holst.  

Arbetsgrupp:

Cecilia Bauman/Sara Clewemar, projektledare
Emelie Lundin, AD
Cecilia Flygt Högberg, copywriter
Jessica Söder, produktionsledare
Patrik Karlsson, planner
Marcus Palmqvist, fotograf/Adamsky

Susanna Sköld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.