Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Friskis&Svettis visar att styrka och vänskap hänger ihop

Publicerad: 1 september 2016, 07:58

För många betyder hösten en nystart. Friskis & Svettis höstkampanj riktar sig till alla som inte redan har träning i sin vardag för att visa hur nyfunnen styrka kan göra skillnad.


Ämnen i artikeln:

Amazing SocietyReklamkampanj

Kampanjen rullas ut i hela Sverige och är i första hand framtagen för sociala medier. I centrum för kampanjen står vänskapen. Tanken är att målgruppen ska engageras genom att tänka tillbaka på vad vänskap har betytt för att upptäcka nya saker. Idén är att associera positiva minnen till lusten att börja träna tillsammans med någon. Allt engagemang samlas under hashtaggen #oanadekrafter som blir kampanjens bild- och filmbank.

– Vi vet att nya medlemmar i första hand rekryteras genom tidigare medlemmars rekommendationer. Därför känns det naturligt att lyfta fram vänskap som en stark drivkraft för att komma igång och träna, säger Janna Schibbye, kommunikationschef vid Friskis&Svettis Riks i ett pressmeddelande

Kampanjen är framtagen av The Amazing society.

Arbetsgruppen består av:
Kundansvarig: Robin Hallgren
CD: Andreas Falck
AD: Jessica Baban Projektledare: Paula Ruotsalainen
Stillbildsfotograf: Hans Carlén
Foto och retusch: Bsmart

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.