Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fritidsresor går all-in med Bamse

Publicerad: 28 December 2015, 11:09

Enligt svenska barnfamiljer bästa tidpunkten att lära sig simma. Det visade en nyligen genomförd undersökning på Fritidsresor.se, och därför fokuserar Fritidsresors sommarkampanj på barn och simskolor.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjFritidsresorForsman & Bodenfors

I oktober stod det klart att Fritidsresor väljer Forsman & Bodenfors som nordisk byråpartner efter ett kortare samarbete med Scholz & Friends. Nu rullar man ut den första kampanjen för semestersugna i vinterkylan.

Grunden för sommarkampanjen bygger på att 5 000 barn lär sig simma i Bamses simskola på något av Fritidsresors 22 Blue Village Family Life-hotell varje år. Enligt en nyligen genomförd undersökning föredrar majoriteten av barnfamiljer att låta sina barn lära sig simma under semestern.

– Få saker ger mer glädje och skapar härliga minnen än att lära sig simma, och därför har vi valt att fokusera på barn och simskolor i den första delen av sommarkampanjen, säger Anna Laestadius, marknadsdirektör på TUI Nordic/Fritidsresegruppen i ett pressmeddelande.

Kampanjen kan också ses som en uppmaning:

– Vi hoppas även förmedla vikten av simkunnighet och precis som undersökningen visar är semestern ett ypperligt tillfälle att delta i en simskola. I ett av inslagen ger därför en siminstruktör tips på hur man bäst lär barn simma, säger Anna Laestadius. Sommarkampanjen lanseras den 23 december

Kampanjen kommer att gå i TV, print, online, samt på Facebook och Instagram.

Projektgrupp

Beställare:
Anna Laestadius, marknadsdirektör, TUI Nordic/Fritidsresegruppen
Linda M. Eriksson, kampanjansvarig, TUI Nordic/Fritidsresegruppen
Henrik Egerstedt, bildansvarig, TUI Nordic/Fritidsresegruppen
Johan Ydring, mediadirektör, TUI Nordic/Fritidsresegruppen

Reklambyrå – Forsman & Bodenfors
Projektledare: Greger Andersson
Kreatörer: Karin Jacobsson, Jonas Enghage, Eva Råberg, Karin Nolmark
Produktionsledare: Anneli Kjellander, Jessica Edström
Digital producent: Malin Careborg
Byråproducent: Jens Odelbring
Produktionsbolag Camp David
Regissör Simon Ladefoged
Fotograf: Karolina Henke

Mediebyrå: Carat / Dentsu Aegis
Nordic Account Director: Christin Ericsson
Nordic Account Manager: Ulrika Skoog

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.