Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fritt fram för ”Milfshake”

Publicerad: 6 december 2011, 12:23

Reklamombudsmannen friar Friggs ”Milfshake” då man inte anser att reklamen är sexistisk eller stötande. Bakom ”Milfshake” står Ruth.


Resume.se skrev tidigare i höst om anmälningarna till RO mot Friggs-kampanjen ”Milfshake”. RO mottog tre anmälningar mot kampanjen där anmälarna menade att kampanjen kunde uppfattas som sexistisk och nedvärderande mot kvinnor.

Nu väljer RO att fria ”Milfshake” då man anser att den är varken stötande, sexistisk, schabloniserande eller på annat sätt nedvärderande.

Här kan du läsa hela RO:s uttalande.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.