tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Frölunda värvar CP+B

Publicerad: 12 juni 2013, 12:54

Frölunda Hockeys logotyp

Inför säsongen 2013/14 skriver Frölunda Hockey Club avtal med Crispin Porter + Bogusky (CP+B). Samarbetet har redan påbörjats och byrån är i full färd med att skapa ett kommunikationskoncept för nästa säsong.

Ämnen i artikeln:

CP+BCrispin Porter + Bogusky

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


I våras inledde Frölunda HC en utvärdering av ett antal reklambyråer.

I maj stod det klart att den Göteborgsbaserade fullservicebyrån Crispin Porter + Bogusky bedömdes vara mest lämpad att ta sig an uppgiften att fortsätta bygga varumärket Frölunda HC och Frölunda Indians.

Man ska också ta fram en strategisk plattform kopplat till ett taktiskt och flexibelt kommunikationskoncept.

– CP+B har varit pålästa och visat stort förståelse för våra prioriteringar, målsättningar och kultur. Arbetsgruppen på byrån har dessutom visat stor passion för sporten och vi känner att de kommer att bli ett värdefullt tillskott till vårt nya lag, säger Anderz Larqvist, klubbdirektör Frölunda HC i en kommentar.

Anders Davidsson, Director Strategy & Client Services på CP+B tillägger

– Frölunda Indians är ett av de starkaste och mest intressanta lagen och varumärkena inom svensk sport. Föreningen visar en enorm
framåtanda och det nya laget tar form. Vi är stolta och glada över att få deras förtroende.

Förutom Frölunda HC har CP+B också slutit avtal med ett flertal nya kunder under våren, bland annat SCA Hygiene Products och ESS Hotels.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev