Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Frontar första svenska kampanjen med Bowie och Obamas

Publicerad: 3 juni 2019, 11:40

I sin något udda lanseringskampanj väljer ölvarumärket Innis & Gunn att jämföra sin egen ställning inom ölsortimentet med människor som delar namn med andra kända personer, som trädgårdsteknikern David Bowie från Munka-Ljungby.


Ämnen i artikeln:

Reklam

Kampanjen "Be You. Stay Original" är den första som det skottska bryggeriet Innis & Gunn gör på den svenska marknaden. Produkterna har funnits på Systembolaget sedan 2003 men har hittills inte lyckats slå igenom för en bredare massa.

I kampanjen, framtagen av byrån "We Are Yours", lyfter Innis & Gunn fram personer som delar namn med betydligt kändare profiler. Vi får till exempel stifta bekantskap med trädgårdsteknikern David Bowie från Munka-Ljungby och paret Obama från Degerfors.

– Vi vet att Innis & Gunn sällan är det första varumärket svenskar tänker på när de tänker på öl. På samma sätt som de flesta inte tänker på en trädgårdstekniker från Munka-Ljungby när de hör namnet David Bowie. Med vår kampanj stayoriginal.se vill vi hylla dessa personer och visa att de är unika och intressanta, precis som vi och vår öl, säger Neil Innis Sharp, Head of brand experience, Innis & Gunn Brewing Company.

Kampanjen kommer att synas på kampanjsajten, utomhus, sociala medier, print samt en stor väggmålning vid Grev Turegatan i Stockholm.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.