Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Froosh anspelar på uppgivenhet i ny varumärkeskampanj

Publicerad: 23 April 2019, 07:31

Kampanjen går utomhus under vecka 17–19 i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Froosh lanserar en ny varumärkeskampanj under payoffen "We've done the dirty work for you".


Ämnen i artikeln:

KingReklam

Med Froosh nya varumärkeskampanj, framtagen tillsammans med King, vill man visa på att det finns smidigare sätt att få i sig mer frukt utan tillsatser än att mixa ihop sin egen smoothie hemma. Payoffen lyder "We've done the dirty work for you".

– Våra produkter är tillverkade av 100 procent frukt och grönsaker, fria från tillsatser. Vi vill med kampanjen visa på den uppgivenhet som framstår när man har försökt hacka,
pressa, mosa och mixa frukter till en smoothie själv hemma. Med våra färdiga
smoothies gör vi det enklare för konsumenter att få i sig flertalet näringsämnen på ett
smidigare sätt säger Petra Winberg, varumärkes och kategoriansvarig för Froosh, i ett pressmeddelande.

Kampanjen går utomhus under vecka 17–19 i Stockholm, Göteborg och Malmö och är framtagen tillsammans med Froosh reklambyrå King.

Uppdragsgivare:
Petra Winberg, brand & category director, Froosh.
Katarina Nielsen, VP marketing, Fazer Lifestyle Foods

Arbetsgrupp King:
Christoffer Dymling, copy
Ellen Marklund, copy
Jesper Stein, ad
Per Wilson, strateg
Michaela Wehtje, planner
Peter Preisler, projektledare
Lena Ivarsson, produktionsledare.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

KingReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.