Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Froosh och Nöjesguiden i samarbete

Publicerad: 18 Oktober 2012, 13:15

En skärmdump från kampanjsajten.

Fruktsmoothie-märket Froosh samarbetar med tidningen Nöjesguiden i nya kampanj som ska resultera i en resa till en av märkets fruktplantager.


Bakgrunden till kampanjen är att Froosh innehåller endast frukt varav  hälften importeras från utvecklingsländer.

– Vi vill att våra  konsumenter ska få se detta med egna ögon. Därför tog vi fram ett  projekt för att arrangera resor där de får möjlighet att besöka  fruktplantage i en vecka och återberätta sina upplevelser med egna ord.  Resorna har varit populära och vi är glada att nu sammarbeta med  tidningen Nöjesguiden för den kommande resan, säger Froosh  gruppmarknadschef Maria Bullen i en kommentar.

På kampanjsidan  upforit.se kan man nu registrera sitt intresse att följa med till en  fruktplantage och kampanjen kommer att uppmärksammas genom ett samarbete  med tidningen Nöjesguiden.

– Kampanjen kommer att uppmärksammas på  flera sätt både i print och online. Vi har dessutom tillsammans med  froosh tagit fram neckhangers till en hundratusentals flaskor som  berättar om projektet, säger Nöjesguidens vd Faje Gani i en  kommentar.

Kampanjen pågår fram till den 23 november.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.