Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Froosh passning till SD

Publicerad: 15 Juli 2014, 08:11

Den uppmärksammade juice-etiketten.

Foto: Froosh.

En juice-etikett har blivit hett omdebatterad i sociala medier den senaste tiden. Orsaken? Texten "Unike jimmie we love all fruit". Men enligt företaget handlar det inte om SD-ledaren utan om byråhunden.


Ämnen i artikeln:

Jimmie ÅkessonSverigedemokraterna

Juiceföretaget Froosh fick stor uppmärksamhet i höstas efter deras specialgjorda etikett "More immunity than Berlusconi" på en av deras juicer. Nu har de gjort det igen, men denna gången i en svensk kontext. Bilden, som lades upp av företaget redan den 1 juli, har nu fått stor spridning.

I sociala medier gör det flesta kopplingen mellan "Unike Jimmie we love all fruit" och Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson. Men i en intervju med Expressen ger Amanda Kähler, marknadsamsvarig på Froosh, en annan förklaring.

– Vi är ett företag som jobbar med 100 procent frukt och vi gillar alla frukter. Det var ett internt skämt om vår byråhund Jimmie som brukar springa omkring på kontoret. Han äter bara bananer, säger hon men tillägger att man får tolka budskapet som man vill.

Den aktuella etiketten finns bara i ett enda exemplar.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.