Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Froosh presenterar nytt reklamkoncept

Publicerad: 20 April 2020, 13:11

Onaturligt naturligt i Froosh nya reklamkoncept, framtaget av Perfect Fools.


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsFroosh

För en dryg månad sedan presenterade smoothievarumärket Froosh sina nya förpackningar signerade byrån Super tuesday. På de nya flaskorna är den kaxiga copyn borta och ersatt av en lite mer traditionell design.

Nu lanserar varumärket sitt nya reklamkoncept, framtaget av Perfect Fools. Om den uppnosiga tonaliteten skruvats ned på själva flaskorna tycks den finnas kvar i reklamen. I de enheter som lanserar konceptet har byrån lekt med silhuetten av frukterna och tolkat dem som att frukterna är fullt sysselsatta.

– ”It’s just Fruit” tar i all sin enkelhet fasta på att våra smoothies bara en ingrediens - frukt. För oss är det inget märkvärdigt, vilket vi illustrerar genom att bara låta folk hänga med i frukternas vardag, säger Petra Winberg, brand and category director på Froosh.

Konceptet kommer att synas i utomhus, sociala medier och i butik.

– ”It’s just fruit” ska kittla fantasin hos betraktaren till den grad att t.o.m. innehållsförteckningen väcker nyfikenhet. Konceptet blir en aldrig sinande källa ur vilken vi kan vara relevanta och kontextuella med hjälp av smarta medieköp, säger Nayeli Kremb, art director på Perfect Fools.

Arbetsgrupp Perfect Fools:

Art Director: Nayeli Kremb

Copywriter: Petter Esbjörnsson

Design Director: Mattias Mattisson

Designer: Marc Scherlin

Client Lead: Ann Ystén

Creative Director: Klas Lusth

Producer: Cattis Håkansson

Campaign Architect: Justin Colavita

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsFroosh

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.