Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Frukost ska sälja Sundsvalls Tidning

Publicerad: 30 mars 2009, 10:14

I slutet av februari skrev Sundsvalls Tidning kontrakt med reklambyrån Sweet Williams. Här är den första stora kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Sundsvalls Tidning

Sundsvalls Tidning, som ägs av Mittmedia, bytte ut Frosting Reklambyrå och Lundberg & Co mot reklambyrån Sweet Williams.
Byråns uppdrag är nu att ta hand om tidningens kommunikation mot konsumenter och företag samt ha hand om tidningens lojalitetsprogram. ST vill bland annat uppfattas som mer personlig och inspirerande, stärka relationen till befintliga läsare samt tilltala en ny målgrupp.

Nu kommer första resultatet av det nya samarbetet. En kampanj på temat frukost.
Målgruppen för kampanjen - alla som äter frukost hemma. Målet är att marknadsföra tidningens kontext istället för själva produkten i sig.

– Det är först när människor äter frukost hemma som morgontidningen passar in i livsmönstret. Därför fokuserar vi på att sälja prenumerationer till de som äter frukost hemma snarare än de som hoppar över frukost eller äter den på jobbet. Kampanjen ska sätta likhetstecken mellan frukost och ST, säger Andreas Berggren, kreatör på Sweet Williams.

Kampanjen består bland annat av en specialbyggd frukostbil som serverar kaffe och nyheter, frukostpatruller utrustade med frukostpåsar, butiksaktiviteter, event, frukost-dr, utevepor i storformat, printannonser, radioreklam, internetannonser samt en kampanjsajt på tidningens hemsida där kampanjmaterial möter redaktionellt material.

Budskapet lyder ”Får vi äta frukost med dig?”. Konceptet bygger också på ett samarbete med andra ”frukostleverantörer” som bjuds in för att stärka konceptet. Först ut är Milko och Axa.

Sundsvalls Tidning

Byrå: Sweet Williams
Arbetsgrupp: Mikael Bergström projektledare, Sara-Josefina Holby produktionsledare, kreatörer: Gabriella Frankander, Andreas Berggren, Anna Tollwé, Andreas Häggkvist

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Sundsvalls Tidning

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.