Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Fruktjuiceföretag dissar kosttillskott

Publicerad: 8 Juni 2015, 11:27

I Froosh nya kampanj riktar man en känga mot kosttillskott.

I sin nya kampanj riktar Froosh en känga mot kosttillskott. Istället vill man att konsumenterna ska leva hälsosamt med hjälp av frukt.


Froosh vill kapitalisera på hälsotrenden och samtidigt definiera sig mot kosttillskottföretag.

Budskapen på förpackningarna är: "Bananas are fore humans", "Creatine? No whey" och "Meal replacement replacement". Udden är tydligt riktad mot flera varumärken som är välkända för personer intresserade av träning och hälsa.

– Vi vill uppmuntra folk att leva hälsosamt och på ett naturligt sätt få den dagliga dos vitaminer och fibrer man behöver. Froosh är frukt, ingenting annat. Ett naturligt och bra mellanmål till skillnad från mycket annat som erbjuds på marknaden, säger Amanda Kähler, marknadschef på Froosh.

Mika Wallgren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.