Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Fusion: De bildar ny digitalbyrå

Publicerad: 24 augusti 2015, 14:15

Sökbyrån Jajja Communications och digitalbyrån Eurovator går ihop. Tillsammans har de intäkter på drygt 90 miljoner kronor och 90 anställda.


Ämnen i artikeln:

Sökordsmarknadsföring

Jajja Communications erbjuder lösningar inom SEO och sökordmarknadsföring. I fjol omsatte de drygt 63 miljoner kronor men gjorde samtidigt en rörelseförlust på nära 7 miljoner kronor. De senaste två åren har byråns siffror varit röda.

Nu går de ihop med digitalbyrån Eurovator som under det senast tillgängliga räkenskapsåret (brutet i april 2014) omsatte nära 30 miljoner kronor och gjorde ett rörelseresultat på drygt 3 miljoner.

– Vi kompletterar varandra på ett mycket fint sätt och får ett heltäckande kunderbjudande med allt från strategi, analys och konverteringstjänster till SEO, sponsrade länkar, sociala medier, displayannonsering och responsiva webbplatser säger Mattias Kellquist, vd på Jajja, i ett pressmeddelande.

Vd på det nya bolaget som får namnet Jajja Media Group blir Mattias Kjellquist. Elevators vd Andreas Myrin-Wallenberg blir vd för utvecklingsbolaget BI Firm som har tagir fram displayprodukten SpiderAds.

– I och med fusionen får vi resurser att fortsätta vara en av de drivande aktörerna inom vår bransch, kommenterar Mattias Kellquist.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Sökordsmarknadsföring

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.