Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Futurniture byrå för det nya matlandet

Publicerad: 28 juni 2012, 06:23

Visit Sweden har tillsammans med Exportrådet, Jordbruksverket och aktörer inom mat och dryck tagit fram en gemensam plattform och positionering för kommunikation – det nya matlandet. Futurniture har nu vidareutvecklat konceptet och lanseringen sker i höst.


Ämnen i artikeln:

FuturnitureVisit Sweden

– Futurnitures förslag är inbjudande, lustfyllt och väcker många  positiva känslor. Sverige förtjänar en tydlig plats på den  internationella matkartan och med detta konceptförslag har vi alla  möjligheter att lyckas, säger Ami Hovstadius, projektledare  för kommunikationsstrategin Sverige – det nya matlandet på Visit Sweden i en  kommentar.

Landsbygdsminister Eskil Erlandsson lanserade Sverige  det nya matlandet år 2008. Tanken var att göra Sverige till Europas  främsta matland.

Sedan dess har Visit Sweden, Exportrådet,  Jordbruksverket och aktörer inom matbranschen utformat en gemensam  plattform.

Futurniture har nu tagit denna plattform ytterligare  ett steg genom att visa hur man kan levandegöra Sverige som ett  attraktivt matland, locka fler att resa hit just på grund av maten och  även få fler att köpa våra matprodukter.

Det nya konceptet lanseras i höst:
– Att få sätta Sverige på kartan som ett matland är en fantastiskt rolig  uppgift, säger Fredrik Nilsson, CD på Futurniture i en kommentar.

Han menar att Sveriges matarv ligger i tiden och att matintresserade över hela världen visar intresse för vår matkultur:
– Nu ska vi bara berätta om det, säger Fredrik Nilsson i en kommentar.

Arbetsgruppen består av:
Jakob  Lind, projektledare
Johan Kinnman, produktionsledare
Fredrik Nilsson,  CD
Jenny Gromark Wennberg, copywriter
Maria Lindroos, AD

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

FuturnitureVisit Sweden

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.